Reklāma Google meklētājā

Google AdWords sistēma ir Reklāma Google un viens no efektīvākajiem reklāmas veidiem internetā.

Tā galvenokārt ir maksa-par-klikšķi (pay-per-click) sistēma, kas sadalās divos novirzienos – Google Search Network (kas galvenokārt sastāv no Google meklētāja) un Google Display Network, kas sevī iekļauj dažādas Google piederošas mājaslapas un servisus (Gmail, YouTube, Google Finance u. c.), kā arī partneru mājaslapu tīklu, kas sastāv no dažāda veida, tēmu un mēroga mājaslapām (ziņu lapas, sludinājumu portāli, blogi u.c.)


Saņem individuālu piedāvājumu!


Cik maksā Reklāma Google?

Cena vienmēr ir svarīgs faktors izvērtējot kādus reklāmas ieguldījumus veikt. Google gan ir ļoti mūsdienīgs uzņēmums, kurš vienmēr cenšas atrast optimālāko modeli visām iesaistītajām pusēm.

Katalogu stila risinājums, kurā jāmaksā par konkrētām pozīcijām nav tas veiksmīgākais, tāpēc Google Reklāmai nav konkrētas cenas – jūs paši izvēlaties kādu summu ieskaitīt savā Google AdWords kontā.

Šis budžets tērējas par klikšķiem uz reklāmas. Protams, ieguldot pavisam nelielas summas neizdosies iegūt daudz jaunu klientu un izprast cik efektīvi strādā jūsu kampaņa, bet pamata princips ir tāds, ka katrs var sākotnēji investēt tik, cik pats var atļauties.

Galvenais ir saprast vai reklāmas investīcijas atmaksājas un panākt maksimālu atdevi no ieguldījuma.

Google Adwords chart

 


Reklāma Google Meklētājā (Google Search)

Atšķirībā no organiskajiem rezultātiem, kurus Google nepārdod, AdWords dod iespēju ikvienam parādīt sevi Google meklēšanas rezultātos ātri un ērti, protams, ja mājaslapa un reklāmas atbilst Google politikai.
Jāatzīmē, gan, ka Google reklāmas nedarbojas tīri pēc “tas kurš maksā vairāk, vienmēr arī saņems vairāk un būs augstāk” principa un tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc Google ir vadošā meklētājsistēma pasaulē.Reklāma Google meklētājā

Google AdWords sistēmā ļoti būtiska ir reklāmas kampaņas kvalitāte, jo tieši tā lielā mērā nosaka cik daudz un cik kvalitatīvus apmeklētājus jūs saņemsiet, kas galu galā ietekmē arī, cik klientus/darījumus/reģistrācijas/pieteikumus utt. jūs iegūsiet par ieguldītajiem līdzekļiem.

Kvalitāte, galvenokārt, nozīmē atbilstību – jūsu piedāvājumam jāparādās tieši tiem cilvēkiem, kuriem tas varētu būt aktuāls un tieši tādā formā, kādā viņiem tas liekas vispievilcīgākais. Reklāma internetā piedāvā ļoti plašas iespējas un Google tās attīsta, kā arī cenšas maksimāli izmantot savā labā.

Reklāmas jeb sponsorētās saites Google meklētājā var parādīties 2 dažādās vietās – virs organiskajiem rezultātiem un apakšā zem organiskajiem rezultātiem.

Vietas netiek nopirktas uz kādu konkrētu periodu vai arī par kādu konkrētu naudas summu – sistēma ir ļoti dinamiska un katru reizi kad cilvēks ievada attiecīgo atslēgvārdu, viņam var parādīties kaut kas nedaudz atšķirīgs. Kādā pozīcijā jūsu reklāma lielākoties atradīsies ir galvenokārt atkarīgs no jūsu likmēm un kvalitātes rādītājiem.

Lielākā priekšrocība reklāmai Google meklētājā ir tāda, ka šeit var piesaistīt tieši tos cilvēkus, kas jau paši interesējas par jūsu preci vai pakalpojumu. Ja viss ir izdarīts pareizi un uz mājas lapu tiek novirzīta īstā mērķauditorija, tad ir labas iespējas panākt to, ka reklāmas investīcijas atmaksājas un nes jums peļņu.

Parasti reklāmas kampaņas mērķis ir iegūt pēc iespējas vairāk un atbilstošākus apmeklētājus. Vislabāk rezultātus izvērtēt pēc konkrētām darbībām, kuras jūs vēlaties, lai apmeklētāji veic jūsu mājas lapā. Interneta mārketinga nozarē tās parasti dēvē par konversijām jeb mērķu izpildēm.

Ja jūsu mājaslapas mērķis ir pirkumi, pasūtījumi, reģistrācijas, pieteikumi un cita veida darbības tieši online vidē, tad ir iespējams ļoti precīzi izsekot atdevei, kādu iegūstiet no reklāmas kampaņas. Tas arī ļauj to daudz efektīvāk optimizēt, lai uzlabotu rezultātus.

Ir iespējams konkrēti novērtēt attiecību starp iztērētajiem līdzekļiem un sasniegtajām mērķa darbībām vienalga vai tās būtu, piemēram, pirkumi interneta veikalā, pieteikšanās aizdevumam vai arī parakstīšanās uz jaunumu saņemšanu e-pastā.

Piemērs: Jūs esat ieguldījis Google AdWords reklāmā 600 eur un pretī saņēmis 50 pieteikumus. 25 no šiem 50 pieteikumiem ir kļuvuši arī par reāliem klientiem un vidēji no viena šāda klienta jūsu peļņa ir 40 eur. Reklāmas izdevumi vidēji uz vienu reālu klientu ir bijuši 600/25=24eur, tātad ir viegli izrēķināt, ka reklāmas investīcijas ir atmaksājušās ar uzviju.


Google Reklāmas Tīkls (Google Display Network)

Kā jau iepriekš minēju, Google AdWords nesastāv tikai no reklāmām Google meklētājā. Vēl pastāv arī Google reklāmas tīkls jeb Google Display Network, kas sevī iekļauj dažādas Google piederošas mājaslapas un servisus, kā arī partneru mājaslapu tīklu.

Kaut gan Google meklētāja popularitāte ir liela un tajā ir iespējams ļoti precīzi atlasīt savu mērķauditoriju, Google saprot, ka uzņēmumiem ir jābūt iespējai sevi parādīt arī tai auditorijai, kuri ir ieinteresēti, bet vēl nav nonākuši līdz aktīvās meklēšanas posmam.

Tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ir ticis radīts Google reklāmas tīkls, jo šeit reklāmas parādās visdažādākajās mājaslapās, tieši tiem cilvēkiem, kuriem attiecīgais piedāvājums varētu būt aktuāls.

Pastāv dažādi veidi kā atlasīt mērķauditoriju Google reklāmas tīklā, bet populārākie ir sekojoši:

  • Pēc atslēgvārdiem – reklāmas tiek parādītas blakus saturam, kurā iekļauti norādītie atslēgvārdi;
  • Pēc tēmām – reklāmas tiek parādītas mājaslapās, kuras ir saistītas ar konkrētu tēmu;
  • Pēc lietotāju interesēm – reklāmas tiek parādītas lietotājiem balstoties uz to, kādas mājaslapas viņi mēdz apmeklēt;
  • Konkrētas mājaslapas – reklāmas tiek parādītas konkrētās mājas lapās.
  • Demogrāfiskā atlase – reklāmas tie parādītas konkrēta vecuma un/vai dzimuma lietotājiem.

 

Šīs atlases metodes var tikt arī savā starpā kombinētas, piemēram, mēs varam atlasīt sievietes vecumā no 35 gadiem, kuras interesējas par fitnesu un aktīvu dzīvesveidu.

passmark_charts

Google reklāmas tīkls ir ļoti noderīgs brendinga un re-brendinga kampaņām. Tā ir iespēja panākt, ka liels skaits cilvēku redz jūsu nosaukumu, logo un zīmolu.

Izmantot vizuālās reklāmas būtu ļoti svarīgi arī reklamējot jaunus un vēl ne pārāk labi pazīstamus produktus, par kuriem cilvēki vēl paši nezin, ka viņiem tie varētu būt aktuāli.

Īpaši noderīgi pamēģināt Google reklāmas tīklu ir arī to nozaru pārstāvjiem, kuriem jāsaskarās ar ļoti augstu konkurenci un klikšķu cenām Google meklētājā, jo Google reklāmas tīklā tomēr kopumā ir iespējams iegūt apmeklētājus par lētākām cenām.

Kaut arī šie apmeklētāji visdrīzāk būs nedaudz mazāk atbilstoši un “mērķēti”, bet ļoti iespējams, ka klikšķu cenu atšķirība to kompensēs.

Tāpat kā reklamējoties Google meklētājā vai jebkur citur internetā, arī strādājot ar Google reklāmas tīklu ir ļoti svarīgi analizēt atdevi, kādu iegūstat, lai varētu saprast cik rentabls ir bijis ieguldījums un kā nākotnē šo rentabilitāti uzlabot.

 

Google Atkārtotais Mārketings (Google Remarketing)

Google atkārtotais mārketings ir jāmin atsevišķi kā Google reklāmas tīkla sastāvdaļa, jo atkārtotā mārketinga kampaņu ietvaros reklāmas parādās šajā pašā reklāmas tīklā t. i. visdažādākajās mājaslapās, kuras piedalās Google reklāmu programmā.

Atšķirība ir tāda, ka atkārtotā mārketinga gadījumā reklāmas tiek rādītas nevis jauniem potenciālajiem jūsu mājaslapas viesiem, bet gan tiem apmeklētājiem, kas tur jau ir pabijuši.

Piemēram, izplatīta stratēģija ir atkārtoti atgādināt par sevi tiem mājaslapas apmeklētājiem, kas ir paviesojušies jūsu interneta vietnē, pavadījuši tur zināmu laika posmu, bet nav veikuši mērķa darbības izpildi, vienalga vai tas būtu pirkums, pieteikums, reģistrācija vai kas cits.

Šajā gadījumā mēs atkārtoti cenšamies piesaistīt tos potenciālos klientus, kuriem bija interese par jūsu piedāvāto preci/pakalpojumu, bet kaut kādu iemeslu dēļ, viņi nebija “aizgājuši līdz galam”.

Stratēģijas var būt daudz un dažādas, bet pamata doma ir atkārtoti par sevi atgādināt tiem cilvēkiem, kas jūsu mājaslapā jau bija paviesojušies. It īpaši efektīvi atkārtotais mārketings darbojas reklamējot mājaslapas ar lielu apmeklētāju skaitu un precīzi izmērāmām mērķa darbībām.

Back to Top

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai www.omarketing.lv. Uzzināt vairāk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close